Quincy

Quincy kreeg landelijke bekendheid door met grote overmacht de verkiezing van de titelsong voor de eerste ‘Big Brother’ serie te winnen. Meer dan 60% van de enthousiaste bellers gaven hun stem aan het door Quincy vertolkte ‘Morgen Weer Een Dag’.

Begin 2008 startte op AT5 de eerste uitzending van Quincy’s real life soap. In een reeks van 10 afleveringen kon de kijker Quincy op de voet volgen. De single ‘Slapeloze Nachten’ die op 15 februari 2008 officieel gereleased werd, was tevens de titelsong en behaalde een mooie hitnotering, namelijk de 15de plaats in de Mega Top 100.

Door alle aandacht rondom zijn real life soap werd Quincy opgemerkt door Marianne van Wijnkoop. Als Casting Director van Joop van den Ende Theater Producties was ze op zoek naar een tweede understudy voor Danny de Munk in de hitmusical Ciske de Rat. Aangezien Quincy op dat moment nog nooit iets op musicalvlak gedaan had was deze move best tricky. Na een lange tijd auditeren en repeteren was de kogel door de kerk; Quincy was Ciske!

Begin 2011 tekende Quincy een tweejarige platendeal met Red Bullet/Rodeo Media hetgeen resulteerde in de single ‘Hoe Ver Moet Ik Gaan’. Ook was Quincy dat jaar te zien in een mini docusoap in het SBS6 programma 100%TV en was er zijn eerste concert in Escape Amsterdam.

In de afgelopen jaren trad Quincy op in het hele land. Begin 2014 zette hij zijn eigen label op: dbMusic. Onder dit label zijn inmiddels 3 mooie singles uitgebracht: ‘Zeg mij dat dit liefde is’, ‘Volmaakt’ en ‘Ben je morgen nog van mij’. Ook in dat jaar trad hij op in de Ziggo Dome bij ‘Holland zingt Hazes’ en bereikte hij de halve finale in het programma ‘Bloed, zweet en tranen’.

In 2015 deed Quincy mee aan het SBS6 programma ‘We Are Family’, een familie programma waar Quincy samen met zijn dochter Bobby zong en de finale heeft behaald. Eén van de mooiste ervaringen volgens Quincy! Een droom om samen met zijn dochter op televisie te zingen.

Tijdens zijn optredens weet Quincy met zijn unieke stem en warme uitstraling het publiek keer op keer te boeien, een eigen publiek dat met de dag groeit en Quincy op de voet blijft volgen.

http://www.quincy.nl/